نوشته شده توسط : زهرا شهریان

مزیت تقویت صدا می¬تواند توسط لیستی از کلمات در حضور و یا عدم حضور سمعک به آقای X نشان داده شود. نشان دادن سمعک می¬تواند بواسطه یک BTE بصورت موقتی و یا یک ITE/ITC که کوچک هستند انجام می¬پذیرد و بر ترس افراد از داشتن سمعک¬های بزرگ غلبه نماید. هیچ نیازی برای تجویز سمعک در اندازه¬های بزرگ وجود ندارد و منفعت، قابلیت و شکل آن نباید حس بدی را در بیمار ایجاد سازد. آقای X از اینکه شنوایی¬اش کاهش یافته احساس گناه کند و یا آنکه خجالت بکشد.. در ذهن آقای X پذیرفتن اینکه کم¬شنوا شده ممکن است خجالت¬آور باشد و یا اینکه فکر کند در برقراری ارتباط با مشکلاتی روبرو خواهد بود. ارتباط برقرار کردن با افرادی که دارای مشکل شنوایی هستند به آقای X در پذیرش شخصیت خود به عنوان یک فرد کم¬شنوا کمک کننده خواهد بود. چنین ارتباطی می¬تواند درک وی را نسبت به کاهش شنوایی و عدم عیب¬جویی از خودش بالا ببرد.

 

داشتن سمعك مردم را به اين سمت سوق مي دهد كه ديدن و استفاده از سمعك به عنوان پيرتر بودن ويا هوش كمتري داشتن است اما در واقع كساني كه از سمعك استفاده مي كنند نسبت به كساني كه نقص شنوايي دارند اما سمعك استفاده نمي كنند تصور بهتر و مثبت تري از خودشان دارند.

هنوز استدلال و عقيده واضحي نيست كه آيا سمعك در اين كه فرد تصور مثبتي از خود داشته باشد نقش مثبتي دارد ؟ ويا كساني كه تصور مثبتي از خودشان دارند تمايل بيشتري به اين كه سمعك بگيرند دارند؟

بسياري از بيماران ترجيح مي دهند كه از خود تصوري به عنوان يك ناشايستگي اجتماعي داشته باشند تا يك نقص شنوايي و اين تصور را از خود داشتن ممكن است باعث شود كه كم شنوايي خود را كمتر تصديق كنند.

فوايد مورد انتظار:

بيمار بر پايه ي گفته هاي متخصص و يا بيمار ديگري كه از سمعك استفاده مي كنند تا چه حد به فوايد سمعك اعتقاد دارد ؟

اثر ديگران :

آيا بيمار براي پيگيري توانبخشي تشويق شده ويا حتي وادار شده است ؟

نزديك به نيمي از افراد كانديد سمعك براي استفاده از سمعك از اقوام خود اثر مثبتي دريافت مي كنند. از طرفي ديگر بسياري از افرادي كه از كمك گرفتن خودداري مي كنند يك متخصص سلامتي به آن ها توصيه كرده بوده است .

ترس يا شك و ترديد

منبع:

http://samaak-no.avablog.ir/

 



:: برچسب‌ها: خرید سمعک , انواع سمعک , سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک زیمنس , سمعک فوناک , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

در بهترین حالت
افراد تیپ ۶ سالم قادرند پاسخ های هیجانی تیپ شخصیتی اناگرام شدیدی را در دیگران ایجاد کنند آنها مردمی جذاب با محبت و صمیمی با نشاط واقعاً دوست داشتنی و مورد اعتماد هستند در رابطه بین فردی خود حسی از اعتماد و صمیمیت را با خود به همراه می آورد و با همه از جمله خودشان رفتاری یکسان دارند آنها در زندگی خود به دیگران به شدت احساس تعهد و وفاداری می‌کنند برای ایجاد ثبات و امنیت و خوشبختی در جامعه محیط خانه و وضعیت شغلی خود سخت کار می کند افراد سالم تیپ وفادار رکن اساسی جامعه هستند. این افراد به همکاری و اهداف مشترک کمک به سازماندهی مردم و پرداختن به مشکلات آنها اعتقاد دارند این افراد در برخورد با دیگران رویکرد و نگرش آزادی‌خواهانه به کار می‌گیرند و علیه فقر و محرومیت و گرفتن حقوق دیگران هم آنگونه که برای خودشان می‌خواهند مبارزه می کنند این دسته افراد که عملکرد بالایی دارند دارای اعتماد به نفس می شوند و خود را قبول دارند آنها به خود اعتماد می کنند و یاد گرفته اند که خود اتکایی و استقلال داشته باشند زیرا می دانند که در حمایت بیکران هستی مصمم هستند اعتقاد به حمایت درونی و حس راهنمایی منجر به یک نگرش مثبت و مورد قبول زندگی شود که این اعتقاد اغلب خود را به صورت رهبری برجسته و شجاع نشان می‌دهد افراد تیپ ۶ با عملکرد بالا تعهد خود را مبنی بر راهنمایی شدن از طریق دانش درونی خود با تعهد دیگر مبنی بر اینکه به خودشان اجازه دهند هر کجا که حقیقت به آنها تکلیف کند پیشقدم شوند در هم می‌آمیزند در نتیجه در نتیجه آن‌هامی‌توانند با توجه به بهره گیری از این دو منبع به عنوان عوامل تأثیرگذار قدرتمندی بدل شوند.
پویایی ها و تغییرات شخصیتی



:: برچسب‌ها: اناگرام , ایناگرام , اینیاگرام , انیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

امیال نفسانی:اضطراب (ترسی سنتی)

احساس غالب تیپ ۶ اغلب به عنوان ترس توصیف می‌شود اما ترسی که پاسخ ارگانیک بدنی به خطر واقعی در محیط ما است از طرف دیگر اضطراب پیش بینی خطر یا مشکل است این یک حس وحشت است و توانایی خلق پیوسته سناریوهای اسفناک در خیال پردازی های ما است.بنابراین افراد تیپ ۶ از روی عادت به دنبال فجایع بالقوه می گردند که منجر به تشویش و تهییج دایمی ذهنشان می شود.
در پایان به دلیل این که این دسته افراد این تصور هولناک را دارند که ممکن است شخصیت شناسی اناگراماشتباه کنند این موضوع می‌تواند باعث شود که در رابطه با مشکلات واقعی آمادگی کمتری داشته باشند آنها هرچه بیشتر مضطرب شوند و هر چه بیشتر ذهن خود را به تشویش بیاندازند کمتر می‌توانند به آرامش برسند و کمتر به این آگاهی درونی می رساند که آنچه انجام خواهند داد درست است یا نادرست.
احساس غالب در افراد تیپش می‌تواند به صورت شک و تردید خود را نشان دهد آنها وقتی درگیر شک و تردید هستند کمتر به ذهن خود و توانایی خود برای دانستن اعتماد می‌کنند این افراد دست به پیش بینی و پیشگویی در مورد خود میزنند آنها برای اینکه مطمئن شوند کاری را به درستی انجام داده‌اند ریاضی باران را بازنگری می کنند به رغم این که می‌دانند درب منزل قفل است جهت اطمینان بیشتر به خانه برمی‌گردند و الاخر همانطور که دیدیم افراد تیپ وفادار برای داشتن منبعی موثق و معتبر جهت حمایت و راهنمایی در زندگی خویش پریشان و مضطرب هستند این منبع موثق می تواند دوست مشاور فلسفه شغل یا هر چیز دیگری باشد اما به محض این که شک و تردید ایجاد شود افراد تیپ ۶ تردید دارند که این سیستم حمایتی بتواند به آنها کمک کند تا آنها حتی حامیان پروپاقرص خود را زیر سوال می‌برند به طوری که شک و تردید آنها جای خود را به سوء ظن و حتی پارانویا می دهد

 



:: برچسب‌ها: اناگرام , انیاگرام , اینیاگرام , ایناگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()

اناگرام | انیاگرام | اینیاگرام | ایناگرام | آشنایی با 9 تیپ شخصیتی