نوشته شده توسط : زهرا شهریان

تصوير برداري رزونانس مغناطيسي (MRI) و پاسخ P300

مستمرا مطالب بيشتري در مورد ارتباط بين يافته هاي ارزيابي هاي تصوير برداري عصبي (مثل MRI عملكردي) و پاسخ هاي P300 ثبت شده از سطح جمجمه وجود بدست مي‌آيند. عده اي معتقدند هنگامي كه تركيبي از روش MRI ساختاري و عملكردي و ارزيابي هاي الكتروفيزيولوژيك استفاده مي شود به سطحي جديد از اطلاعات مربوط به پويايي زماني فعاليت هاي مغز دست پيدا مي كنيم.

(MS)Multiple Sclerosis

در بعضي بيماران با تشخيص MS ناهنجاري هايي در P300 گزارش شده است.

بيماري پاركينسون

بيماري پاركينسون اضمحلال پيشرونده زير قشري (Substantia Nigra) با علت ناشناخته است. يكي از ويژگي هاي بيماري پاركينسون كمبود ناقل عصبي دوپامين (Dopamine) است. نقص شناختي موجود در بيماري پاركينسون را از طريق افزايش نهفتگي پاسخ P300 مي توان نشان داد. ميزان طولاني شدن نهفتگي P300 به طول مدت و شدت بيماري وابسته است؛ اين ارتباط را حتي در بيماران بدون نشانه هاي باليني زوال عقل نيز مي توان نشان داد. هم چنين شواهدي مبني قیمت سمعک بر وجود ارتباط بين طولاني شدن نهفتگي P300 و كيفيت عملكرد فرد در فعاليت هاي روزمره وجود دارد كه آن را بوسيله آزمون Mini Mental State و آيتم هاي شناختي موجود در Functional Independence Measure مي توان به اثبات رسانيد.

اسكيزوفرني

شايد بيشترين مقالات P300 در مورد اسكيزوفرني منتشر شده اند، زيرا پاسخ P300 نسبت به وضعيت، خصلت و مرحله اضمحلالي اسكيزوفرني حساس است. در اسكيزوفرني دو نوع نشانه هاي مثبت و منفي ديده مي شود. نشانه هاي مثبت آنهايي هستند كه وجود دارند اما نبايد وجود داشته باشند، مثل توهم. نشانه هاي منفي آنهايي هستندكه وجود ندارد اما بايد وجود داشته باشند، كه نتيجه آن در تاثيرپذيري كند، واپس گرايي انگيزشي، و عقب ماندگي حركتي بروز پيدا ميكند. در ابتدا دهه 1970 كمتر از يك دهه پس از كشف پاسخ P300، اطلاعات مقدماتي در تاييد وجود مبناي فيزيولوژيك  اسكيزوفرني ارائه شده است. در اين تحقيقات نشان داده شده است كه در بيماران با اسكيزوفرني در مقايسه با گروه شاهد دامنه P300 كمتر مي شود. در دهه 1960 قبل از مقالات اوليه مربوط به كاربرد باليني پاسخ P300 اكثر مردم اسكيزوفرني را بعنوان يك بيماري روانشناسي در نظر گرفته مي شد، و يا حتي بعنوان يك اسطوره در نظر گرفته مي‌گرفتند، بررسي هاي راديولوژي اعصاب مانند CT Scan و سپس MRI عملكردي به روشني ناهنجاري مغزي همراه با اسكيزوفرني، مخصوصا كاهش ماده خاكستري در لوب هاي فرونتال و تمپورال را نشان داده اند.

يافته هاي P300 در اسكيزوفرني به شدت به روش تحقيق وابسته است. در صورتي كه بجاي الگو ناهمگون متداول، از احتمال 80% براي محرك استاندارد و احتمال 20% براي محرك هدف استفاده كنيم (كه در آن محرك هدف بطور ميانگين پس از پنج محرك استاندارد ارائه مي شود)، بطور معمول در بيماران اسكيزوفرني، دامنه P300 كوچك تر از نرمال مي شود. در صورت استفاده از الگوهاي ارزيابي (مثل الگو  تك محرك با ISI طولاني كه در آن P300 در پاسخ به يك محرك هشداري و ناگهاني بدست مي آيد) و يا هنگامي كه محرك هدف پس از ارائه زنجيره اي طولاني از محرك هاي استاندارد ارائه مي شود، پاسخ P300 يك فرد مبتلا به اسكيزوفرني ممكن است نرمال باشد. 



:: برچسب‌ها: سمعک ,سمعک ویدکس ,سمعک استارکی ,سمعک یونیترون ,سمعک زیمنس ,سمعک فوناک ,سمعک اتیکن ,سمعک اینترتون ,انواع سمعک ,خرید سمعک ,قیمت سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

همه‌ی انسان‌ها به دنبال خوشبختی و موفقیت و رسیدن به شادی و آرامش هستند .اگر بخواهیم فهرستی از دانایی‌های ارزشمند بشر را بیان کنیم ، بی‌شک خودشناسی و شناخت خود یکی از مهم‌ترین و سودمندترین آن‌ها برای رسیدن به کامیابی و موفقیت و شادی و آرامش ایناگرام خواهد بود. بدیهی  است که بدون شناخت درست و واقعی و به نسبت کامل از خود ، نمی توان به آن ها دست یافت. شاید یکی از مهمترین دلایل شکست‌ها و ناکامی‌های افرادی که به شدت در پی خوشبختی و کامیابی و موفقیت و رسیدن به شادی و آرامش هستنه این باشد که برای خوشبت کردن «خودی »تلاش کرده‌اند که آن را به درستی نمی‌شناخته اند . بنابراین ضروری است  پیش از پاسخ  به این پرسش که ما کیستیم و درپی چه چیزهایی هستیم به این موضوع بپردازیم که روش کسب شناخت و آگاهی و معرفت ما نسبت به خودمان چیست واز چه راه‌هایی می‌خواهیم خودمان را بشناسیم. اینیاگرام  سرنوشت همه‌ی ما انسان‌ها ارتباط مستقیم با افکار, اندیشه‌ها ، باورها، اصول و ارزش‌های بنیادین و نیز رفتارهای ما دارد. برای رسیدن به نتایج متفاوت‌تر، بهتر و نتیجه‌بخش‌تر در زندگی ، همه‌ی ما نیازمند بازنگری در افکار,باورها و ارزش‌ها و رفتارهای ناکارآمدی هستیم که به جای کمک کردن برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب،  دستاوردی به جز ناکامی, سرخوردگی واحساس یأس و سرشکستگی برای ما نداشته‌اند. با کمک دانش خودشناسی هر یک از ما علاوه بر شناخت ساختار اصلی شخصیت خود ، به نقاط قوت و ضعف خود نیز  اشنا شده و پیش از قضاوت یا تلاش برای تغییر شخصیت خود و یا دیگران ، دی پی فراهم کردن زمینه های استفاده ی درست و به جا ، از ویژگی های شخصیتی خود و دیگران، برای تبدیل دنیای پیرامون خود به جایی بهتر و متفاوت تر خواهد بود.

ما با شناخت بهتر و کامل شخصیت خود و دیگران ، احترام و حمایت بیشتری برای خود اناگرام  و ان ها خواهیم شد و با تشویق و ترغیب رفتار های به جای خود و دیگران، زمینه ی بروز و ظهور رفتار های متعادل ، متوازن و متناسب را در روابط انسانی فراهم خویم کرد. وقتی به جای داوری یا قضاوت و انتقاد از افراد ، با پذیرش تفاوت ان ها با خودمان و دیگران ، امکان متفاوت بودن انسان‌ها را تجربه کنیم, حضور در فضاهای ارتباطی متفاوت و انگیزه بخشی را برای ساختن انیاگرام  لحظه‌هایی شاد و متعادل, در زندگی خود و دیگران فراهم خواهیم کرد این کتاب با نیت بازبيني ساختار شخصیت افراد بر اساس الگوی انياگرام  تهیه شده است.



:: برچسب‌ها: اینیاگرام , ایناگرام , اناگرام , انیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

دیگر افراد تیپ ۶ به طور تکانشی فعالیت هایی دارند که با ترس شان در ارتباط است از قبیل شخصی که از بلندی می ترسد و تصمیم می گیرد صخره نورد شود یا شخصی که از اشکال قدرت می ترسد و سخنگوی یک گروه ضد بنیادگرا می‌شود این دسته افراد را تیپ ۶ های ضد ترس  ۱۱ فوبیک می‌نامند  حقیقت تمامی افراد از ترس و ضد ترس هستند و در طول زندگی خود در زمینه های مختلف پاسخ های متفاوت ترس و ضد ترس می‌دهند برای مثال یک فرد ممکن است از رئیس خود بترس از  اناگرام ولی در رابطه با همسرش رفتار ضد ترس داشته باشد

چکیده

خواسته ها: افراد تیپ ۶ احساس امنیت احساس حمایت شدن از طرف دیگران انیاگرام دلگرمی و اطمینان می خواهند آنها می خواهند نظر دیگران را نسبت به خود بیازمایند و علیه اضطراب و عدم امنیت خود بجنگند این افراد پیش بینی پذیری را به عنوان یک روش دفاعی شخصی نسبت به تهدیدهای محیطی ترجیح می دهند.

ناخواسته ها: افراد تیپ ۶ نمی‌خواهند احساس کنار گذاشته شدن بلاتکلیفی بی‌ثباتی و انتظارات ضد و نقیض نسبت به خودشان داشته باشند آنها نمی خواهند برای اینکه ایده های جدید را سریع بپذیرند و تحت فشار باشند نمیخواهندبا کسانی کار کنند که احساس می‌کنند وزنی ندارند و مهم  ایناگرام نیستند یا سیستم اعتقادی و امنیتی آنها زیر سوال باشد به خصوص کسی که او را به عنوان یک بیگانه می شناسند

نیمه ی پنهان

به نظر می رسد افراد تیپ ۶ و فادار مردمی مسئولیت پذیرند و از نظم و انضباط بالایی برخوردارند و اغلب می تواند شبیه افراد تیپ ۱ باشند اما مسئله پشت پرده این است که آنها سعی می کنند از طریق ایجاد جهان بیرونی کم دردسر و قابل پیش بینی، اضطراب خود را فرو نشاند البته  اینیاگرام در نهایت این کار غیرممکن است ولی آنها در تلاش برای ایجاد دنیای خود که ایمن از خطر و گرفتاری باشد ازم راسخ دارند و به آن اصرار می ورزند



:: برچسب‌ها: اینیاگرام , ایناگرام , اناگرام , انیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

احساس الزام و تعهد و داشتن معیارهای بالا نسبت به افراد پیرامون خود افراد تیپ

یک را در وضعیت تحریک‌پذیری همراه با عصبانیت اینیاگرام مداوم نسبت به دیگران، خود و

جهان اطراف‌شان قرار می‌دهد. این که هیچ چیز صددرصد آرمانی نیست و هیچ چیز با

معیارهای سخت گیرانه‌شان انطباق ندارد آنها را در حالتی از احساس سرخوردگی:

ناکامی و ناخشنودی قرار می‌دهد. اما از آنجا که چنین احساساتی با تصویر آنها از

خودشان مبنی بر منطقی بودن و مسلط بر خود بودن در تعارض است. ميکوشند تا

خشم خود را فرونشانی کنند. غافل از این که آين احساس برای هميشه در آنها جریان

خواهد داشت. آنها بسیار خوددار می‌شوند و احساس می‌کنن که به‌طور مداوم باید

مواظب احساس خشم و تکانه‌های خود باشند. ایناگرام هم‌چنین افراد تیپ یک ممکن است

خشم خود را در جسم خود نگه دارند؛ آنها درحین تلاش برای کنترل خودشان

می‌توانند در بالاترین حد تنش و گرفتگی عضلانی قرار گیرند. به‌عبارتی تلاش فرد

جهت کترل خشم در او ایجاد تنش جسمی و گرفتگی عضلانی می‌کند.

افر اد سالم تیپ یک تحت راهنمایی وجدان خود قرار داد و پایبند معیارهای اخلاقی

خویش اند اما همچنان, در باب کاربرد اناگرام این اصول(در مورد خود و دیگران

انعطاف پذیر و متواضع هستند. آنها صادق و منطقی‌اند؛ اشخاصی که دیگران برای

گرفتن راهنمایی و بازخورد روشن, به آنها رجوع می‌کنند. ابن افراد یک حس قوی

اخلاقی دارند. لیکن این حس را با عشق عمیق و احترام زیاد برای سربلندی و شان

همنوعان خود در می‌آميزند. آنها تلاش می‌کنند انیاگرام بی غرض منصف و حقیقت‌مدار باشند

و مایل‌اند به خواسته‌های خود جلوه متعالی ببخشند و حاضرند متعالی‌تر از لذت‌های آنی و زودگذر چشم‌پوشی کنند.



:: برچسب‌ها: اینیاگرام , ایناگرام , اناگرام , انیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()

اناگرام | انیاگرام | اینیاگرام | ایناگرام | آشنایی با 9 تیپ شخصیتی