تیپ های شخصیتی اینیاگرام و انواع آن
نوشته شده توسط : زهرا شهریان

تیپ های شخصیتی اینیاگرام و انواع آن

 

تیپ سه­ های ناسالم ایناگرام ، که با احساسات خصمانه ی خود کاملاً تحلیل رفته­ اند و دیگر در محیط خود قادر به عمل نیستند، وقتی به سمت تیپ نُه حرکت می­کنند، با تمام احساسات خود خداحافظی می­کنند و کاملاً متوقف می­شوند.
جهت­ بندی­ های یکپارچگی و رشد (امن و آسایش) با ترتیب بر عکس جهت­ بندی­ های از هم گسیختگی و زوال (فشار عصبی و استرس) برای هر تیپ شخصیتی نشان داده می­شوند. هر تیپ در جهت مخالف سمت ناسالم خود به سمت یکپارچگی روانی حرکت می­کند. ترتيب جهت­ بندی یکپارچگی ۱-۷-۵-۸-۲-۴-۱ است. این به این معنی است که، تیپ یک در آرامش، به سمت تیپ هفت حرکت می­کند، تیپ هفت در آرامش به سمت پنج حرکت می­کند، تیپ اناگرام  در آرامش به سمت هشت حرکت می­کند، تیپ هشت در آرامش به سمت دو حرکت می­کند، تیپ دو در آرامش به سمت چهار حرکت می­کند، و تیپ چهار در آرامش به سمت یک حرکت می­کند. در مثلث متساوی الاضلاع، ترتیب به صورت ۹ -3 - ۶ - 9 است. تیپ نه در آرامش به سمت سه، تیپ سه  انیاگرام در آرامش به سمت شش، و تیپ شش در آرامش به سمت نُه خواهد رفت. شما می­توانید این کار کرد را با تعقیب جهت­ بندی­ های پیکان­ ها در تصویر بعدی اناگرام ببینید.
وقتی تیپ یک­ های متعادل به سمت تیپ هفت حرکت می­کنند، واقعیت را با نارسایی های بایسته­ ی آن قبول می­کنند و بیشتر ثمربخش می­شوند. آنها دیگر احساس نمی­کنند که باید به طور مداوم و با تلاش زیاد همه چیز را کامل بکنند، آنها آزاد می­شوند و به خودشان اجازه می­دهند از زندگی لذت ببرند.شرح مختصر بعدی اطلاعاتی ارائه می­کند که وقتی یک تیپ در جهت یکپارچگی حرکت می­کند، چه اتفاقی می­افتد. برای توضیح بیشتر به "تیپ­ های شخصيتی" مراجعه کنید.

وقتی تیپ هفت­ های متعادل به سمت تیپ پنج حرکت می­کنند، آنها عميقاً با چیزها درگیر می­شوند، و به جای صرفاً مصرف محیط با آن مشارکت می­کنند. آنها دیگر نمی­ترسند که اگر به طور مداوم دنبال به دست آوردن چیزها و تجربیات جدید نباشند، محرومیت می­کشند، بنابراین، توانایی دارند که منابع رضایتمندی خود را کشف بکنند.





:: برچسب‌ها: اینیاگرام , ایناگرام , اناگرام , انیاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اناگرام | انیاگرام | اینیاگرام | ایناگرام | آشنایی با 9 تیپ شخصیتی